zaterdag 15 januari 2011

Tutorial Cadeaudoosje door Linda Dekker


Vandaag is het weer tijd voor een tutorial en dit keer komt hij van Linda Dekker. Zij gaat ons leren om een cadeaudoosje te maken.


De basis is een explosie doosje, ik heb gebruikt cardstock van 21x21 cm. Aan elke kant rillen op 7 cm en de hoeken dan wegsnijden.


Het deksel heb ik gemaakt van cardstock (of stevig scrappapier) van 14,3x14,3 cm, dit ril je aan elke kant op 3,5 cm. De rode lijnen knip je in en de groene lijnen vouw je om. En plak de zijkanten (blauwe pijl) dus aan elkaar vast. Eventueel kun je een geponst randje maken, let dan even op hoe breed je pons is anders moet je natuurlijk bredere randen nemen (dus groter papier gebruiken). 
De taart is gemaakt van 3 pizzadoosje, zelf plak ik de doosjes helemaal dicht dan vind ik ze mooier,maar je kan ze natuurlijk ook los laten om nog iets in te stoppen. De tekening spreekt voor zich, rode lijn inknippen, groene lijnen vouwen, blauwe stukjes plakken. De doosjes op elkaar vastplakken en versieren.

De maten die ik gebruik voor mijn taart zijn:

16x9 cm die ril je op de lange kant op 2-7-9-14 en op de korte kant op 2 en 7 cm
14x8 cm die ril je op de lange kant op 2-6-8-12 en op de korte kant op 2 en 6 cm
10,5x6 cm die ril je op de lange kant op 1,5-4,5-6-9 en op de korte kant op 1,5 en 4,5 cm

Groen is rillen, rood is knippen en blauw is lijmen
Maar je kan hem natuurlijk zo groot of klein maken als je wilt, dan gewoon de maten aanpassen.
En een leuke variatie erop is dit:
Ik hoop dat jullie hem weer leuk vinden en ik wens jullie heel veel plezier ermee!

Veel liefs,

Linda, heel erg bedankt weer voor deze fantastisch leuke tutorial!
Veel liefs,
Renata Elenbaas








5 opmerkingen:

  1. Erg mooi gemaakt Linda. En een duidelijke uitleg. Gr Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. linda bedankt voor je gave uit leg
    ga er zeker mee aan de slag
    liefs anja KDDT-NL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaa wat een leuke uitleg en geweldige doosjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat geweldig gaaf Linda!
    En altijd makkelijk om de uitleg erbij te zetten

    BeantwoordenVerwijderen